Відповідно до плану роботи Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти 20.05.20222 року на  платформі онлайн-сервісу Google Meet методистами центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій та дистанційної освіти для педагогічних працівників області проведено семінар-практикум "Онлайн-інструменти для створення інтерактивних вправ та завдань". В онлайн-заході взяли участь понад 75 педагогів.

З основними аспектами використання онлайн-інструментів під час дистанційного та змішаного навчання в умовах воєнного стану слухачів ознайомив Кривокульський Л.Є., методист, завідувач центром інформатики, інформаційних технологій та дистанційної освіти. Ознайомлення із інтерактивними сервісами миттєвого опитування методистка центру інформатики, інформаційних технологій та дистанційної освіти Німко Н.М. розпочала із онлайн-опитування в сервісі mentimeter, після чого продемонструвала можливості даного сервісу. За допомогою цього інструменту можна провести опитування, голосування та вікторину в режимі реального часу. Сервіс можна використовувати на тренінгу, уроці, педраді, під час публічних виступів для інтерактивної взаємодії з аудиторією. Голосування проводяться в режимі реального часу, що дозволяє отримувати моментальний зворотний зв’язок від аудиторії. Педагоги зареєструвалися на даній платформі та створили вправи для опитування в режимі реального часу. Попрактикувавшись у сервісі mentimeter, педагоги перейшли в інший не менш цікавий сервіс Edpuzzle, в якому можна завантажувати відео з ютуб або власні відеозаписи, створювати опитування для учнів, є можливість створювати класи і відслідковувати, хто з учнів переглянув відео і як впорався із запропонованими завданнями. Цінним також є те, що вправи з даного сервісу легко інтегруються в Google Classroom, що дуже зручно.

Зацікавив слухачів також виступ Переймибіди В.Ю., методистки  центру інформатики, ІКТ і дистанційної освіти на тему «Організація ефективної та безпечної взаємодії під час дистанційного навчання за допомогою онлайн-сервісу Classtime». Classtime –платформа для створення інтерактивних навчальних додатків, за допомогою якої можна аналізувати навчальний процес та реалізовувати індивідуальний підхід. Використовувати платформу можна на всіх етапах навчального процесу та організувати швидке тестування за допомогою смартфонів. Можна відслідковувати прогрес кожного учня, створювати класи, експортувати Excel і PDF-звіти тощо. Дана платформа надає можливість створювати нові класи або імпортувати їх з Google Classroom. На платформі зручно відслідковувати відповіді в режимі реального часу.

В наступній частині семінару-практикуму учасники ознайомилися із темою «Онлайн сервіси для створення інтерактивних вправ. Інструмент Flippity» (Німко Н.М.). Інструмент Flippityбезкоштовний сервіс, за допомогою якого можна створювати колекцію різних інтерактивних вправ для навчання. Для роботи із сервісом не потрібна реєстрація на сайті, потрібно мати лише обліковий запис Google, оскільки вправи створюються на основі готового шаблону Google Таблиці. На даний час в цьому  сервісі можна вибрати 25 шаблонів різноманітних вправ та ігор, які можна як роздруковувати, наприклад кросворди, вправу «Бінго», так і використовувати як онлайн вправи. Багато вправ можна використовувати для формувального оцінювання. Сервіс flippity.net допоможе вчителю у підвищенні навчальної мотивації учнів і може використовуватися на усіх етапах навчання. Так, за допомогою інструмент «Випадковий вибір» можна швидко розподілити дітей на групи з будь-якою кількістю учнів, а також довірити комп’ютеру вибрати учня, що викликається до дошки. Використання таких інструментів як «Кросворд», «Флеш-карти», «Тренажер пам’яті» та інших допоможе більш ефективному запам’ятовуванню термінів, слів, понять, назв, дат тощо. При узагальненні будь-якої теми стане в нагоді вікторина «Своя гра». Відстежити успіхи кожного учня можна за допомогою «Індикатора прогресу». Отже, можливості даного сервісу допоможуть педагогам оптимізувати навчальний процес та його результати завдяки комплексу корисних інструментів. Кожне заняття з використанням цього сервісу педагог може зробити цікавим, захоплюючим та ефективним.

На семінарі вчителі також дізналися про доповнену реальність, як її використовувати на уроках. На прикладі сервісу artivive  Німко Н.М. показала, як швидко створити маркер доповненої реальності.

Усі учасники семінару отримали величезне задоволення від участі в семінарі-практикумі, обмінялися ідеями, враженнями від отриманих нових знань. Щиро дякуємо всім за активність.