Міністерство освіти і науки України спільно з Міністерством цифрової трансформації України розробили та затвердили інструктивно-методичні рекомендації щодо запровадження та використання технологій штучного інтелекту в закладах загальної середньої освіти.

Мета рекомендацій – поширення принципів і підходів до відповідального використання систем штучного інтелекту в загальній середній освіті для дотримання прав людини, професійних етичних стандартів, підвищення обізнаності вчителів про можливі ризики та виклики для того, щоб критично, ефективно та етично взаємодіяти з системами штучного інтелекту та використовувати весь їхній потенціал. Ознайомитися із  документом можна на сайті Міністерства освіти і науки України або за посиланням https://drive.google.com/file/d/1IAeaWT1A5y0JZpPfaNG5sFk-h1bf1IwO/view?usp=sharing.

Такі рекомендації окреслюють сфери застосування штучного інтелекту, основні принципи його відповідального використання, організаційне впровадження систем штучного інтелекту в закладах освіти, використання штучного інтелекту педагогічними працівниками для підготовки та проведення уроків та інше. Також документ містить ряд додатків: рекомендації щодо того, як мінімізувати потенційні ризики застосування штучного інтелекту в освіті, перелік рекомендованих видів діяльності учнів з урахуванням вікових обмежень щодо користування сервісами на основі штучного інтелекту та інше.

Рекомендації щодо штучного інтелекту в освіті застосовуються зокрема для:

Важливо зазначити, що на рівні закладу освіти пропонується  розробити власні політики застосування систем на основі штучного інтелекту або оновити чинні положення відповідно до вимог академічної доброчесності, забезпечення захисту персональних даних, рівності в доступі до Інтернету та засобів інформаційно-комунікаційних технологій. На мою думку, розробка такого положення не розв’яже проблему викликів та ризиків застосування штучного інтелекту в освітньому процесі. Батьки також мають бути обізнаними, усвідомлювати можливі ризики та небезпеки застосування штучного інтелекту й доносити цю інформацію до своїх дітей, щоб користування було безпечним та корисним.

Також задля організаційного впровадження систем штучного інтелекту в діяльність закладу освіти, він:

Педагоги з цією ж метою: