29 квітня 2022 року в рамках Всеукраїнського STEM-тижня та відповідно до плану роботи Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти на платформі онлайн-сервісу Google Meet проведено круглий стіл для вчителів інформатики на тему «STEM-освіта: від ідеї до практичного втілення».
Кривокульський Л.Є., методист, завідувач центром інформатики, інформаційних технологій та дистанційної освіти проаналізував виклики сьогодення щодо розвитку національної освіти, спрямованої на розвиток особистості, окреслив шляхи формування науково-орієнтованої освіти на основі STEM- технологій. Привітав присутніх Вітенко І.М., кандидат географічних наук, заступник директора з науково-методичної роботи та міжнародного співробітництва, який у своїй доповіді наголосив, що створення STEM-орієнтованого освітнього середовища є необхідною умовою розвитку сучасної освіти. Ігор Михайлович також звернув увагу, що в Тернопільському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти 4 січня 2022 року створено STEM-лабораторію, яка оснащена необхідним сучасним обладнанням та програмним забезпеченням, зокрема, наявні фото-, відеостудія, голографічний екран, 3D –принтер тощо та запросив вчителів інформатики до активної співпраці. Із STEM-підходами та використанням доповненої реальності на уроках інформатики, створенням власної доповненої реальності в середовищі artivive учасників круглого столу ознайомила Німко Н.М., методист центру інформатики, інформаційних технологій та дистанційної освіти.
Шляхи реалізації STEM освіти в особливих умовах, проблеми та шляхи їх вирішення за допомогою різних моделей навчання: моделі віртуального навчання, моделі змішаного делегованого навчання та моделі змішаного відкладеного навчання, окреслила у своєму виступі Барна О.В., доцент кафедри інформатики та методики її навчання ТНПУ ім.В.Гнатюка, кандидат педагогічних наук. Ольга Василівна провела мініпрактикум щодо створення проєктів з використанням LEGO та створення проєктів у емуляторі за допомогою micto:bit. Надихнула педагогів цікавими STEM-проєктами Михайленко І.М., вчитель інформатики Настасівської ЗОШ І-ІІІ ст. Великоберезовицької ТГ. STEM-проєкти з Arduino «Пошук квітки», «Сигналізація», «Окуляри віртуальної реальності» - далеко непоний перелік проєктів, які виконала вчителька зі своїми учнями на уроках інформатики. З цифровим мистецтвом розробки STEM (STEAM)-уроків та впровадження їх у освітньому процесі ознайомили при сутніх Машталяр О.М. та Володко Л.В., вчителі інформатики Острівської ЗОШ І-ІІІ ст. Великоберезовицької ТГ. Ольга Михайлівна та Ліда Володимирівна – активні учасниці STEM-майстерні, яка проводиться організацією «Дівчата-STEM», були спікерами «STEM-школи-2022». Не менш цікавими були виступи керівників гуртків міського КЗТМР СЮТ Підлатюк О.М. та Чубатого А.В. Майстри своєї справи поділилися досвідом використання робототехніки у початковій школі та можливостей платформи Arduino в системі STEM-освіти та допрофесійній підготовці учнів середніх і старших класів.
Закінчився захід обговоренням висвітлених проблем та ідей та виробленням відповідних рекомендацій. Матеріали заходу розміщено на сторінці Методичні рекомендації сайту центру інформатики, інформаційних технологій та дистанційної освіти http://ict.ippo.edu.te.ua/ .